خرما

خرمای مجول چیست؟

انواع مختلفی از خرما در سراسر جهان وجود دارد، اما خرمای مجول یکی از دو نوع تجاری ترین گونه های تولید شده در ایالات متحده است. بیشترین تولید مربوط به خرمای Deglet Noor (یا Nour) است، اما مجول ها بزرگتر، نرمتر و شیرینتر اند.
خرمای مجول را می توان به صورت تازه یا خشک مصرف کرد، اما اغلب خشک کردن است که طول عمر آنها را افزایش می دهد و از فساد زودهنگامشان جلوگیری می کند.
خرمای مجول دارای پوست قهوه ای رنگ تیره با عطر و طعمی است که شبیه به کارامل توصیف می شود. وقتی خرمای مجول خشک شده را در دست خود نگه می دارید، ابتدا احساس می کنید که بافتی چروکیده و محکم دارد، اما سریع قضاوت نکنید – بعد از گاز زدن یک خرمای مجول ، متوجه خواهید شد که درون آن نرم، مرطوب و گوشتی است.
خرما های مجول در اندازه های مختلف و متفاوتی وجود دارند و در حال حاضر استانداردهای صنعتی برای اندازه آن ها وجود ندارد. بعضی مواقع خرماهای مجول را “بزرگ”، “درشت” یا “فوق العاده” توصیف می کنند که یک اشاره کلی به طول آنها و منطقه ی رشد آنهاست.

هنگامی که به اهمیت اضافه شدن خرمای مجول به رژیم غذایی و دستور العمل های روزانه خود پی می برید، آنها به سرعت تبدیل به یکی از ردیف های مورد علاقه غذایی شما خواهند شد.

مرجع: draxe.com

 

2 thoughts on “خرمای مجول چیست؟

  1. محمد گفت:

    سلام
    توی سایتتون از خرمای شاهانی نام بردید، در صورتی که محصولاتتون با استفاده از خرمای مجول تولید میشن نه خرمای شاهانی
    می دونید که خرمای شاهانی از انواع خرما و مخصوص استان فارس در منطقه خاوران و جهرم هست
    این مورد. بازدید کننده رو به اشتباه میندازه
    موفق باشید

    1. admin گفت:

      حق با شماست. شاهانی به عنوان نام تجاری تولیدات این مجموعه انتخاب شده و بر روی محصولات خرما که شامل و نه محدود به خرمای مجول است، درج میشه. ولی در کل حق با شماست و ممکن از بازدیدکننده به اشتباه فکر کنه این خرمای مجول از نوع خرمای شاهانی است. با اطلاع‌رسانی بیشتر تفاوت بین این دو نوع خرما رو اعلام خواهیم کرد.
      سپاس از ازینکه همراه ما هستید.

Comments are closed.